راهنمای خدمت
نسخه ۲ تاریخ: ۰۱/۰۸/۱۳۹۸
شرح خدمت (برقراری بیمه عمر) :
خدمت گیرندگان : کلیه بازنشستگان و مستخدمان رسمی (ثابت ) اعم از پیمانی ، قراردادی ، انجام کار مشخص و انجام کار معین و کارگری کسورپرداز
صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوقهای بازنشستگی دستگاه های متقاضی می بایست پس از پرداخت مبلغ واریزی حق بیمه و با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری (https://www.cspf.ir) و ورود با نام کاربری و رمزعبور خود، پس ازبار گذاری اطلاعات کامل هویتی افراد زیرمجموعه و وارد کردن اطلاعات فیش واریزی ،تاییدیه واریزی را دریافت نمایند.
پس از دریافت تاییدیه واریزی به همراه مدارک به نمایندگیهای صندوق بازنشستگی کشوری در استان مربوط مراجعه نمایند.
پس از بررسی مدارک توسط مسئولین ، قرارداد توسط مدیریت های استانی امضا خواهد شد.
مدارک مورد نیاز:
۱.دو نسخه فرم قرارداد بیمه عمر و حادثه
۲.تائیدیه سایت در خصوص واریز حق بیمه
عمر و حادثه منوط به بارگذاری فایل افراد شاغل و بازنشسته
۳. کپی فیش های واریزی حق بیمه
پرسشهای متداول
۱. غرامت بیمه عمر و حادثه به چه کسانی تعلق می گیرد؟
کلیه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که دستگاه محل خدمت آنان با صندوق بازنشستگی کشوری قرارداد مربوطه را منعقد کرده باشند.
۲. آیا بازنشستگان آموزش و پرورش قراردادبیمه عمر با صندوق بازنشستگی کشوری دارند ؟
وزارت آموزش وپرورش ازتاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ تاکنون قرارداد بیمه عمر وحادثه کارکنان شاغل وبازنشسته خود را با شرکتهای بیمه ای دیگر منعقد نموده است لذا پیگیری موضوع عدم کسرحق بیمه عمروحادثه ازحقوق فرهنگیان بازنشسته.
۳. بازنشستگان آموزش و پرورش قراردادبیمه عمر با صندوق بازنشستگی کشوری چگونه پیگیری کنند؟
ازطریق وزارتخانه آموزش و پرورش قابل پیگیری می باشد
۴. آیا محدودیت سنی برای فوت بازنشسته جهت دریافت غرامت بیمه عمر و حادثه مصوب شده است؟
خیر،بازنشسته با هر سنی فوت نماید ،وراث او مشمول دریافت غرامت بیمه عمر و حادثه می باشند.
۵. آیا وراث موظفین حقوق بگیر نیز در صورت فوت مشمول دریافت غرامت بیمه عمر و حادثه نیز می باشند؟
خیر،این غرامت فقط به وراث بازنشسته مشمول صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می گیرد.
۶. برای دریافت غرامت بیمه عمر و حادثه بازنشسته متوفی، چه باید بکنم؟
وراث متوفی می توانند با ارائه مدارک مثبته به امور مالی دستگاه متبوع(دستگاهی که متوفی در زمان اشتغال خود در آن مشغول به کار بوده است) مراجعه و درخواست خود را اعلام نماید.
۷. مدارک لازم جهت دریافت غرامت بیمه عمر و حادثه بازنشسته متوفی چیست؟
گواهی فوت،گواهی انحصارورثه
۸. فرم های لازم جهت ثبت نام در بیمه عمر را از کجا دریافت نماییم؟
تمامی فرم ها در سایت موجود است
۹. درصورت بروز حادثه مشمول قرارداد بیمه عمر و حادثه، چه اقدامی انجام شود؟
در اسرع وقت فرم پرداخت سرمایه بیمه عمــــر و حادثه (غرامت فوت و نقص عضو) را در دو نسخه تکمیل و حسب مورد بهمراه مدارک در استانها به مدیریت استان ودر تهران به اداره کل استان تهران تحویل نماید
۱۰. مدارک مورد نیاز جهت اخذ غرامت چیست؟
الف– درمورد فوت
– تصویر گواهی فوت صادره از طرف سازمان ثبت احوال کشور.
– گواهی پزشک معالج یا پزشکی قانونی مبنی بر تعیین علت فوت.
– گزارش مشــروح حادثه (درصــورتی که فوت به علت حادثه باشــد) که توســط مراجع ذی صــالح انتظامی یا قضایی تنظیم و نام بیمه شده متوفی در آن قید شده باشد.
ب– در مورد نقص عضو
– گزارش مشروح حادثه که توسط نیروی انتظامی تنظیم شده و نام بیمه شده در آن قید شده باشد.
– گواهی پزشک معالج یا پزشکی قانونی که درآن صریحاً ذکر شده باشد که کدام عضو از اعضای بدن و از چه ناحیهای قطع یا ازکارافتاده کامل و دائم شده است.
شناسنامهی خدمت

راههای ارتباطی
آدرس: تهران، خيابان دکتر فاطمی، ميدان جهاد پلاک ۶۱
تلفن مرکز ارتباط با ذینفعان: ۲۵۰۰-۰۲۱
فکس: ۸۸۹۶۳۶۰۲
کد پستی: ۱۴۱۴۷۷۱۱۱۸
ايميل: info@cspf.ir