بیمه تکمیلی عمر و حوادث؛ ویژه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری

نظر به درخواست‌های متعدد بازنشستگان و وظیفه بگیران گرامی در خصوص افزایش سقف بیمه عمر و حوادث گروهی، صندوق بازنشستگی کشوری مذاکرات لازم را برای دریافت پوشش مناسب برای بازنشستگان و وظیفه بگیران اقدامات لازم را به عمل آورده که ره‌آورد آن عبارت است از:

  • بالا بردن سقف پرداخت فوت به هر علت
  • بالا بردن سقف پرداخت فوت بر اثر حادثه
  • پرداخت غرامت روزانه بستری
  • پرداخت خسارت به منازل مسکونی شامل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله و سیل

قرارداد بیمه تکمیلی عمر و حوادث بین شرکت بیمه ملت و صندوق بازنشستگی کشوری منعقد شده و تاریخ شروع و انقضاء در بیمه نامه به شرح ذیل است:

تاریخ شروع: 1400/02/01

تاریخ انقضاء: 1401/02/01

کلیه بازنشستگان و منسوبینی که اسامی آنها ثبت شده است شامل این بیمه خواهند بود که مشخصات آنها در بخش استعلام وضعیت موجود در پایین صفحه قابل مشاهده است.

همچنین با توجه به صدور گروهی بیمه نامه، تا پایان سال امکان حذف افراد تحت پوشش یا اضافه شدن افراد جدید به لیست بیمه شدگان وجود ندارد و در صورتی که بازنشستگانی نتوانسته اند در این مرحله ثبت نام کنند، باید تا زمان اتمام این قرارداد یعنی سال ۱۴۰۱، صبر کنند.

شرایط بیمه عمر و حوادث

پوشش‌های بیمه نامه عمر و حوادث عبارت است از:

  • فوت به علت غیر از حادثه – فوت به هر علت به غیر از استثنائات ذیل :

الف – خودکشی و یا اقدام به آن.

ب-  صدمات بدنی که بیمه شده عمدا موجب آن می شود.

ت- استفاده از دارو های کاهنده هوشیاری و خواب آور بدون تجویز پزشک.

ج-  ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه اعم از مباشرت، مشارکت و یا معاونت در آن.

چ- فوت بیمه شده به علت حادثه عمدی از طرف ذینفع (اعم از مباشرت، مشارکت و یا معاونت)

2-فوت به علت حادثه مشمول بیمه نامه در تمام اوقات شبانه روز و در مقابل خطرات ناشی از کار و خدمت و غیر ناشی از کار و خدمت و حوادث ناشی از رانندگی و سرنشین بودن وسائل نقلیه (هوایی –زمینی – دریایی) در داخل و خارج از کشور.

3- غرامت روزانه بستری شدن در بیمارستان در اثر حادثه (تعهد بیمه­گر از چهارمین روز بستری شدن بیمه شده در بیمارستان شروع و به مدت 90روز ادامه خواهد یافت)

تعهدات بیمه گر

در صورت وقوع فوت به هر علت ( به علت غیر از حادثه) و به محض دریافت گواهی فوت رسمی صادره از مراجع قانونی که در آن علت فوت مشخص شده است، طی دو روز کاری نسبت به پرداخت 50 درصد از سرمایه فوت مندرج در بیمه نامه در وجه ذینفعی که بیمه شده مشخص می نماید، اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اعلام خسارت:

الف- کپی برابر با اصل مدارک شناسایی باطل شده متوفی از قبیل تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.

ب- کپی برابر با اصل گواهی فوت و جواز دفن صادره از طرف اداره ثبت احوال.

پ-کپی برابر با اصل گواهی پزشک قانونی یا آخرین پزشک معالج مبنی بر تعیین علت فوت (این مدرک تنها در صورتی مورد نیاز می باشد که در گواهی فوت بند قبلی، علت فوت مشخص نشده باشد).

ت- در صورت فوت به علت حادثه غیر ترافیکی، گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع ذیصلاح تهیه شده باشد.

ج- در صورتی که علت فوت حادثه، تصادف یا حوادث ترافیکی بوده گزارش پلیس و کروکی

چ- در صورتی که علت فوت، تصادف یا حوادث ترافیکی بوده و متوفی راننده وسیله نقلیه بوده باشد، کپی برابر با اصل گواهینامه رانندگی معتبر و متناسب متوفی مورد نیاز است.

* خسارت هایی که طی دو روز کاری و به صورت علی الحساب (50% از سرمایه فوت) می بایستی پرداخت گردد نیاز به تکمیل و ارسال موارد ذیل دارد:

الف – گواهی انحصار وراثت در صورتی که ذینفع خاص مشخص نشده باشد

ب-کپی برابر با اصل مدارک شناسایی ذینفعان یا ورثه

پ-شماره شبا و نام بانک ذینفعان یا ورثه

 مدت زمان جهت اعلام خسارت:

در صورت فوت هریک از بیمه­شدگان، ذینفع مکلف است مراتب را، به محض اطلاع و حداکثر ظرف مدت یک ماه در خصوص فوت از تاریخ اطلاع و 15 روز برای غرامت روزانه بستری شدن در بیمارستان در اثر حادثه، به بیمه­گر اعلام و متعاقبا مدارک مستند را ارسال نماید.

نحوه اعلام خسارت:

در صورت فوت هریک از بیمه شدگان ذینفعان می تواند با مراجعه به مراکز جمع آوری اسناد خسارت شرکت بیمه ملت(لیست مراکز به پیوست قرارداده شده است) نسبت به اعلام خسارت و ارائه مدارک لازم اقدام نمایند.

استعلام وضعیت بیمه تکمیلی عمر و حوادث / مشاهده لیست منسوبین / تغییر آدرس / تغییر ذینفع